‍CINEMA

برخیز ز خواب تا شرابی بخوریم/زان پیش که از زمانه تابی بخوریم/کاین چرخ ستیزه روی ناگه روزی/خندان ندهدزمان که آبی بخوریم

‍CINEMA

برخیز ز خواب تا شرابی بخوریم/زان پیش که از زمانه تابی بخوریم/کاین چرخ ستیزه روی ناگه روزی/خندان ندهدزمان که آبی بخوریم

Color Bars

سیگنال های  کالربا برای حفظ پیوستگی بازسازی رنگ در زنجیره ی تولید به کار گرفته می شوند. این سیگنال معمولا در مرحله ضبط تصویر به عنوان یک مبنا روی نوار ضبط می شود، تا خروجی VTRها و دیگر تجهیزات به کار رفته در مراحل بعدی تولید تنظیم شوند. تنظیم ها بر این اساس تنظیم می شوند که، سیگنال کالربار خروجی هر ابزاری درست همان رنگ و روشنایی مرحله تصویر برداری را نشان دهد. از  Waveform monitor برای تنظیم روشنایی، و از Vectorscope برای تنظیم رنگ (Hue/Saturation) استفاده می شود. در سیستم تلویزیون NTSC، چند نوع کالربار وجود دارد. با این حال، همه ی سیگنال های کالربار در اساس یکسانند. (بخش پایین برخی از کالربارها رنگ متفاوتی دارند)

سیگنال کالربار دارای هفت ستون (Bar) عمودی است. این ستون ها، به ترتیب از چپ به راست: سفیدف زرد، فیروزه ای، سبز، ارغوانی، قرمز و آبی است که، در مونیتورهای سیاه و سفید به صورت مقیاس خاکستری ظاهر می شوند. همچنین بهتر است بدانیم که، هر رنگ (از جمله ستون سفید)، مجموعه ای از رنگ های RGB و رنگ های ترکیبی YCM و سیاه و سفید با اشباع 100% است.

ستون سفید یک کالربار 75%، برابر 100% است اما سطح ستون های قرمز، سبز و آبی،75% می باشد. این کالربار، سطح حداکثر (Peak) 700 میلی ولت را حفظ می کند اما ساچوریشن کالربار را کاهش می دهد. هنگام تصویر برداری یک برنامه، کالربار تولید شده در دوربین، در آغاز هر نوار ضبط می شود. این منظور، دوربین های ویدیو دارای سیگنال داخلی کالربار هستند. این سیگنال همچنین به عنوان مرجعی برای تنظیم Phase,Chroma و Brightness مونیتور به کار می رود.      

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد